PRAKTISK INFO

TELEFONTID LÆGE:Lægernes telefontid er dagligt fra kl. 8.00 til 9.00De læger, der er til stede nævnes til at begynde med, sammen med det nummer der skal trykkes på.

Når du har valgt en læge, vil du blive bedt om at trykke dit personnummer, da det letter ekspeditionen lidt.

Der kan dog kun være 2 i kø til hver person, og hvis den der vælges har fuld kø, må man enten ringe igen lidt senere eller vælge en af de andre muligheder.

Efter 8.55 bliver alle nye opkald lagt i en fælles kø til opsamling af personalet.

Lægernes faste fridage i klinikken:

Johan har fast fridag om tirsdagen

Ulla har fast fridag om onsdagen

Lisbeth har fast fridag om torsdagen

OBS vær venligst opmærksom på, at i forbindelse med ferie, fridage og kurser kan der være ændringer i fridagene.

 

TELEFONTID PERSONALE:

Receptionens telefontid er åben dagligt fra kl. 10.00 til 12.00.

Der er åbent for akutte og andre hastende henvendelser fra 8.00 til 16.00 undtagen fredag, hvor telefonerne nogle fredage lukkes kl. 12.00.

Fredage hvor vi lukker kl. 12 vil vores patienter blive passet af den Læge, der har fredagsvagten frem til kl. 16. Det bliver nævnt på Telefonsvareren og på et skilt på vores dør med Lægenavn og telefon nr. til pågældende Læge.

FOR AKUT LÆGEHJÆLP TRYK 9

OBS: Vi holder frokostpause mellem kl. 12.00 til 13.00, så vi henstiller til, at det kun er akutte henvendelser i dette tidsrum. Man er velkommen til evt. at tage plads i venteværelset.

 

TIDSBESTILLING

Børneundersøgelser, Graviditetsundersøgelser og tid til Attester bestilles ved sekretær mellem kl. 10 – 12.

Dette er fordi, der skal sætte ekstra tid af til disse undersøgelser og det er ikke muligt at gøre via tidsbestilling over nettet.

Øvrige tidsbestillinger kan bestilles over nettet eller i telefontiden 10-12.

 

E-KONSULTATION

Bemærk svartid på E-konsultation/tidsbestilling over nettet er op til 3 dage. Dette egner sig derfor ikke til akutte problemstillinger.

E-konsultationer kan vedhæftes billeder, men egner sig ikke til større skriftlige uddybelser af problem. Dette klares ved en konsultation i Klinikken.

 

VIDEOKONSULTATION

Vi tilbyder også videokonsultation i Klinikken, hvis du bedre kan få det til at passe ind, og har svært ved at møde op i Klinikkens åbningstid.

 

REGISTRERING AF ANKOMST

Du skal altid medbringe dit sygesikringskort, når du skal til lægen.

Hvis du har mistet dit sygesikringskort, eller det er gået i stykker, skal du henvende dig hos din kommune for at få det erstattet.

Alternativt kan du downloade app´en og have dit sygesikringskort på din telefon.

Ved ankomst bedes du registrere dig ved vores ankomst terminal, inden du tager plads i venteværelset. Terminalen er en scanner, der både tager det fysiske sygesikringskort og app på telefon.

I så fald du ikke har dit kort, da husk at melde dig til sekretæren, så vi har registreret, at du er kommet.

 

LÆGEVAGTEN

Lægevagt fra 16-08:

Ved behov for læge udenfor klinikkens åbningstid, henvises der til lægevagten i Region Sjælland på tlf. nr.: 1818.